Friday, March 2, 2007

Skrip 2: Di dalam kelas Melayu

Seorang Cikgu baharu, Aliza yang mengantikan tempat Cikgu Nurul yang sedang cuti bersalin. Mari kita lihat bagaimana Cikgu Aliza ( CA ) dibuli oleh anak-anak murid Melayu di kelas itu.

CA: Salam sejahtera. Hari ini, Cikgu Nurul tidak dapat hadir kerana sedang bercuti bersalin. Saya adalah penganti Cikgu Nurul buat sementara ini. Saya, Cikgu Aliza.

Murid 1: Yeah!! Cikgu takda!! Yahoo!

Murid 2: Kita boleh main UNO!! Dan...

CA: Maaf! Cikgu tidak boleh benarkan impian kamu semua tercapai. Kerana saya ada tugasan untuk kamu semua. Sekarang, kembali ke tempat masing-masing dan ikut arahan saya. Boleh?

Murid 3: Boleh...Boleh BLAH!!

Semua murid mentertawakan Cikgu Aliza.

CA: Tidak mengapa. Cikgu tidak mahu marah kamu semua. Kamu sekarang sudah besar. Tahu mana yang baik dan salah.

Murid 4: Iyalah Cikgu.. Apa yang baik sekarang ialah untuk buat kerja kami sendiri...

Murid 1: Yelah Cikgu...Kami bosan tau buat homework, homework.. JELAK!!

Murid 5: Dan pastinya, kami tidak akan buat tugasan Cikgu!

Semua murid yang lain menyokong pendapat murid 5.

CA: Baik..SEKARANG ANGKAT KERUSI KAMU KE TEMPAT YANG ASAL!! SEKARANG!

Semua murid tidak peduli dengan kata Cikgu Aliza.

CA: Semua tidak faham apa yang saya katakan? You want me to speak in English? I said, Get back to your original place..NOW!! AND SHUT UP!!!

Murid 2: [ Black Eyes Peas. Shut Up ]
Shut up, just shut up shut up. Shut up, just shut up shut up. Shut up....

CA: AWAK!! Diam.. Kenapa awak nyanyi?

Murid 6: Cikgu, biarlah dia nyanyi...kan best!

Murid 3: Apa ar Cikgu ni..weak arh!

CA: Kamu fikir, saya bateri? Boleh weak?

Murid 5: Cikgu ni, banyak membebel argh...

Murid 7: [Ruffedge feat Amuk, Membebel ] Meleceh memberbebel menceceh memang leceh bingit sedih berpotpet, hentikan berpotpet..

CA: Hait? Nyanyi ehk kamu berdua...Bangun!!! Keluar sekarang...Saya cakap baik-baik..kamu semua tidak mahu dengar kan...Keluar sekarang...

Murid 7: Apa ni Cikgu? Sikit nak marah...Apa jek...Nyanyi pun salah...

CA: Abih...bila saya suruh senyap, kamu tidak mahu dengar...sekarang saya tidak mahu dengar alasan kamu...dan keluar...SE.KA.RANG....!

Murid 5: Cikgu ni kental lah...

CA: Kamu lihat lah sendiri...bahasa Melayu kamu tidak senonoh...Kental maknanya...benda yang keadaannya antara cair dengan keras atau beku...ataupun seperti jeli...kedua, karib untuk persahabatan...ketiga, kukuh.... jadi...macam mana pula saja kental??

Murid 2: Mampos....Cikgu ni...tidak faham bahasa sekarang argh...BORING!!!

CA: Cikgu faham...kamu mengatakan bahawa saya ni seperti nerd...tapi bahasa awak kalau ditulis dalam karangan tidak semestinya boleh diterima...

Murid 6: Membebel lagi....

CA: Sekarang...sesiapa yang menyanyi....tolong keluar....

Semua malas nak layan karenah Cikgu Aliza.

CA: Baik...I say...THOSE WHO SANG...KINDLY GET OUT FROM THIS ROOM....

Murid 4: [ Simple Plan, Shut Up ] Get out, get out, get out...Get out of my way...Step up, step up, step up...You'll never stop me...Nothing you say today..Is gonna bring me down...

CA: Yeah...yeah...GET OUT!!! NOW!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kendengaran Cikgu Aliza sedang terpekik....Dia tidak boleh tahan dengan perangai anak muridya itu.

Cikgu Rosman: Assalamualaikum Cikgu Aliza.. Kenapa ni? Dengar suara awak tadi pekik dari sini...Boleh dengar dari jauh sana tau...sambil menunjuk ke arah tandas lelaki.

CA: HA..HA..HA...Cikgu Rosman...saya sudah letih ni...Mereka tidak pedulikan saya....Mereka tidak mahu buat kerja sekolah...

Cikgu Rosman: Iyakah? Tanpa ku sedari, rupanya...

Murid 6: [ Lagu Raya ] Tanpaku sedari...air mataku mengalir...

CA: Tengok...da mulalah tu...

Cikgu Rosman: Ohh...ini kisah nya...haha...Cikgu Rosman mentertawakan Cikgu Aliza.

CA: Apa ni Cikgu? Saya ingatkan Cikgu hendak tolong saya?

Cikgu Rosman: Tolong ape, Cikgu? Tolong tengok....boleh...

CA: Cikgu ni...apa nak jadi dengan sekolah ni...macam sekolah muzik pula...Adoi...

Cikgu Rosman: Cikgu... [ Imran Ajmain, Sudah tu Sudah ] Sayang, yang sudah tu sudah..menangis tak berlagu...

Semua murid & Cikgu Rosman: LAGI!!!!

CA: AARGH!!!!!!! Rimas nyer!

Murid 4: [ Ruffedge, Lemas] Bukanku benci kepadamu, bukan ku benci oh watakmu...Percayalah kataku..aku

Cikgu Rosman: RIMAS..AKU LEMAS!!!

CA: Cikgu...Cukup lah Cikgu!!!!

Cikgu Rosman: Cikgu...hidup mahu fun lah...

CA: Kenapa Cikgu cakap style gitu...

Murid 6: Sebab...dia ahli kami....hahah

Semua murid mentertawakan Cikgu Aliza.

CA: HUH???

Cikgu Rosman: Sebenarnya..ini baju saya pinjam dari Cikgu Rosman betolnya orang...Saya ni...anak murid Cikgu Aliza...Saya tadi ada rehearse watak Cikgu Rosman di hall...untuk Teachers' Day concert bulan depan....

CA: APA!! Sudah...saya give up!!!

Semua murid: WE ARE FREEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Cikgu Aliza pun telah beredar dari kelas.

No comments: